صفحه‌ی لندینگ (Landing Page) یک صفحه‌ی وب است که برای جذب و تبلیغ کاربران و مخاطبان به منظور انجام یک عمل خاص طراحی شده است. لندینگ پیج‌ها معمولاً در قالب یک صفحه‌ی ساده و مؤثر با ارائه‌ی اطلاعات کوتاه و مرتبط با هدف نهایی طراحی می‌شوند.

هدف اصلی لندینگ پیج، تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمت خاص است. این صفحه معمولاً شامل عنوان جذاب، متن کوتاه و محتوای گرافیکی یا تصویری است که برای جلب توجه و ایجاد ارتباط با مخاطبان طراحی شده است. همچنین، لندینگ پیج معمولاً شامل فرم‌های ثبت نام، دکمه‌های فراخوانی به اقدام و معرفی ارائه‌دهنده‌ی محصول یا خدمت است تا پایان این مقاله با پارادایس همراه باشید.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

برخی لندینگ پیج ها میتوانند به گونه ای طراحی شوند که به افزایش رتبه سایت در موتور جستجو منجر شوند. گوگل چند روز پیش به طور رسمی اعلام کرد که از ماه می سال 2021 ، تجربه کاربری را رسما به عنوان یک فاکتور در رتبه دهی سایت در نظر میگیرد، البته این مورد الان و حتی در گذشته هم قابل مشاهده بود ولی فقط به طور رسمی توسط گوگل اعلام نشده بود، پس با این وجود تاثیر لندینگ پیج بر سئو سایت بیش از پیش خواهد بود.

چگونه تاثیر لندینگ پیج بر سئو را بیشتر کنیم؟

 ارزش بیشتر از سوی موتور جستجو دریافت کنید که در نهایت منجر به به قوی تر شدن سئو صفحه تان میشود.

محتوای کوتاه ولی مفید

لندینگ پیج شما نباید به مانند یک صفحه بلاگ باشد و در آن از متن های طولانی استفاده شده باشد، کاربری که وارد یک لندینگ پیج میشود به دنبال دریافت خدمات و یا محصولی است و به قصد یادگیری و مطالعه نیامده است. پس ما باید سعی کنیم تا با کمترین کلمات بتوانیم ویژگی ها و مزیت هایمان را به کاربر بگوییم.

هدفمند عمل کنید

از دیگر مواردی که تاثیر لندینگ پیج بر سئو آن صفحه را بیشتر کند هدفمند عمل کردن است، کاربر ممکن است به دلایلی همچون ، تماس ، دانلود ، خرید ، ثبت نام و… وارد لندینگ پیج ما شود پس ما باید هم طراحی صفحه مان و هم محتوای صفحه مان متناسب با نیاز او باشد و او را راحت تر به مقصدش برساند.

مراحل رسیدن به مقصد را کم کنید

یکی از راه هایی که میتواند تاثیر لندینگ پیج بر سئو و همچنین نرخ تبدیل شما را بهبود دهد کم کردن مسیر کاربر برای رسیدن به مقصدش است. به عنوان مثال اگر فکر میکنید کاربر با یک تماس به راحتی میتواند به آن چیزی که میخواهد برسد آن را به صفحه دیگری نبرید و یک دکمه تماس مستقیم در آنجا قرار دهید که کاربران موبایل با یک کلیک تماس بگیرند یا اگر از فرم تماس در صفحه استفاده میکنید آن را کنار بگذارید زیرا بسیاری از کاربران حوصله تکمیل کردن فرم و وارد کردن اطلاعات خود را ندارند و میخواهند سریع تر به آنچه میخواهند دسترسی پیدا کنند.

از ویدیو و پادکست استفاده کنید

گاهی شاید یک ویدیو  یا پادکست یک دقیقه ای برابر با یک متن هزار کلمه ای باشد و مفهوم را  برساند وعلاوه بر این برای کاربر هم دیدن یا شنیدن جذاب تر است تا خواندن یک متن ، همچنین گذاشتن ویدیو و پادکست در صفحات این روز ها میتواند تاثیر لندینگ پیج بر سئو را دو چندان کند زیرا موتور جستجو از این کار استقبال میکند و در نهایت ارزش ببیشتری به صفحه شما میدهد که بر سئوی شما تاثیر گذار خواهد بود. پس فراموش نکنید حتما از ویدیو یا پادکست در لندینگ پیج خود استفاده کنید.

از رنگ ها به خوبی استفاده کنید

در علم روانشناسی هر رنگی یک احساس خاص در ذهن افراد ایجاد میکند پس این خیلی مهم است شما در اصلی ترین صفحات وبسایتتان از چه رنگ هایی استفاده میکنید . این مسئله در بین وبمستران و صاحبان وبسایت ها یک دغدغه به شمار می آید و برای بسیاری سوال است که می آید که از چه ترکیب رنگی در سایت خود استفاده کنند که هم کاربر پسند باشند و هم در طراحی و گذاشتن المان ها مشکل ساز نباشد ، در این خصوص یعنی انتخاب رنگ سایت مقالات زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد که میتوانید آنها را بخوانید و از مناسب ترین ترکیب رنگی در لندینگ پیج های خود بهره ببرید. انتخاب رنگ ها برای دکمه ها و کال تو اکشن  (CTA) ها هم  مسئله مهمی است و بسیار بر نرخ تبدیل و کلیک کاربر تاثیر دارد.

رفتار کاربر خود را آنالیز کنید

برای اینکه بتوانید خیلی بهتر متوجه شوید ایرادات لندینگ پیج شما چیست و کاربر چه رفتاری در صفحه شما دارد میتوانید از ابزار هایی نظیر Hotjar استفاده کنید. این ابزار به صورت یک هیت مپ (نقشه حرکتی) رفتار کاربر در صفحه را نمایش میدهد و همچنین میتوانید فیلم رفتار کاربران بر روی صفحات وبساییتان را مشاهده کنید. این ابزار ها میتوانند به شما کمک بسیاری در راستای طراحی صفحه ، انتخاب رنگ ها و گذاشتن المان ها کنند و همچنین موتور های جستجو از جمله گوگل امروزه بسیار به این موارد اهمیت میدهند و رفتار کاربر در صفحات شما را مورد بررسی قرار میدهند، رفتار کاربر هم از جمله موارد مهمی است که تاثیر لندینگ پیج بر سئو را افزایش میدهد.

از ویژگی ها و مزیت های منحصر بفرد خود بگویید

گاهی کاربران در میان انتخاب ها گیر کرده اند و چند گزینه را برای رفع نیاز خود در نظر دارند، در این بین وبسایتی میتواند موفق باشد که مزیت های بیشتری داشته باشد و چیز هایی را به کاربر بدهد که سایر وبسایت ها آن را ندارند این مورد میتواند در فروش شما هم به شدت تاثیرگذار باشد. به خوبی راجع به مزیت های خود فکر کنید و سعی کنید خیلی خوب همه آنها را به کاربر بگویید.